Ny vd på TROSS

 

Nuvarande byråchef Andreas Jansson tar över som vd på TROSS efter grundaren Emil Trägårdh, som sedan några år jobbat parallellt med nya uppstartsprojekt. Andreas har varit verksam i arbetsledande roller på TROSS sedan 2017 och har sedan tidigare erfarenhet inom försäljning och marknadsföring från framförallt mediebranschen och strategiska roller på kommunikationsbyråer.

– Att få förtroendet att fortsätta leda en kreativ grupp av människor i en bransch där förutsättningarna förändras och nya möjligheter dyker upp varje dag känns väldigt inspirerande. Vi har som många andra utmanats att tänka nytt under det senaste året vilket utvecklat verksamheten positivt på flera sätt. Vi ser även att vår roll förändras succesivt till att allt mer vara en expertis som rådgör och vägleder bland de olika möjligheter som finns. Där vill vi fortsätta att vara ett komplement till marknadsavdelningarna för att säkerställa att budgeten utnyttjas på bästa möjliga sätt. Ambitionen är att bygga ett bolag som med ett stort mått av kreativitet skapar smart och lönsam kommunikation samtidigt som vi är marknadschefens och vd:s bollplank, säger Andreas.

– Att få Andreas på den här positionen känns som ett naturligt steg i rätt riktning för TROSS. Han har lång branscherfarenhet, god förståelse för kundernas behov och goda visioner om framtiden avslutar avgående VD Emil Trägårdh.

 

Om TROSS Bolaget grundades 2011 och har ett DNA med ett högt tekniskt och strategiskt kunnande som de senaste åren kompletterats även med mer traditionella reklambyråtjänster som varumärkespaketering, grafisk formgivning, film- och fotoproduktion. Kunderna är både större organisationer inom offentlig sektor såväl som privata bolag i framförallt södra Sverige.

För mer information: Info@tross.se