Hemstaden AB

Uppdrag

Som nystartat företag och med helt ny domän så kan det vara svårt att synas i Google. För att få hjälp att synas har vi hjälpt Hemstaden med annonsering på Google. Vi har byggt en Adwords struktur med relevanta sökord och med fokus på konvertering, Vi har även hjälpt till med implementera spårning på mail, formulär och telefonnummer för att kunna se vilka annonser och sökord som presterar bäst.

För att kunna analysera deras webbplats och marknadsinsatserna digitalt så implementerade vi även Google Search Console samt Google Analytics. Vi skapade även en dashboard så de kan ha en snabb överblick över sin sajt och kanalerna som leder dit.

Nästa steg är SEO-insatser både on- och offpage. Vi har hjälpt dem med sökordsanalys samt utbildning i hur de själva kan skapa bra optimerat innehåll och relevanta sidor på sin webbplats för att möta sina kunders frågeställningar och sökningar.

Resultat

Vid vårt första möte hade Hemstaden satt upp en egen kampanj i Google Ads, genom Google smart kampanjer och frågade oss om råd hur de skulle kunna göra det bättre. Efter vi implementerade vår nya Adwordsstruktur har vi redan efter första månaden sett att:

  • Klickfrekvensken ökat med 32 %
    Kostnad per klick har blivit 18 % lägre

Vi har skapat en bra relevans mellan annonser, sökord och landningsidorna. Vi implementerade även spårning så nu börjar arbetet med att lokalisera investeringen där de ger bäst nytta. Även SEO insatserna är på ingång på sajten och ni kommer kunna följa resultatet här inom ett par månader.

Kundutlåtande

”Vi hade behov av en reklambyrå som var duktiga på digitala tjänster då vi har en begränsad budget. Som ett nystartat bolag måste vi jobba lite smartare än våra konkurrenter. För oss var det viktigt att träffa nån som kunde ta fullt ansvar för alla våra medier digitalt och kunna ge oss verktyg för att kunna följa upp hur våra digitala annonser går och ständigt justera dom så vi uppnår bra resultat. Vi sökte spetskompetens inom digitala tjänster och där upplever vi verkligen att TROSS överträffat våra förväntningar. Vi ligger i framkant i vår bransch tack vare TROSS spetskompetens inom digitala tjänster. 

Vi kan tyvärr inte rekommendera TROSS till någon annan då vi vill behålla det försprång vi har digitalt för oss själva, skämt och sido – vi är mycket tacksamma för den hjälp vi fått och kan varmt rekommendera TROSS till andra som söker spetskompetens inom digitala tjänster.”

Torbjörn Karlsson
Marknadschef – Hemstaden AB

Vill ni med få nya kunder från Google?

Boka ett möte med oss så berättar vi mer!

Kontakt