Digital marknadsföring

Fokus på hashtags

Digital marknadsföring – Fokus på Hashtags

Digital marknadsföring- Fokus på Hashtags!

För att lönsamheten ska bli så stor som möjligt organiskt rekommenderar vi på TROSS att ditt företag är aktiva i minst 3 st olika sociala mediekanaler och att ni använder er av hashtags.

Fler och fler användare följer grupper och ju högre upp dina inlägg är i sökresultaten i gruppen desto fler potentiella kunder hittar din företagssida genom att söka på era tjänster.

 

För att förbättra synligheten för era uppdateringar och tjänster på sociala medier är det därför viktigt med hashtags. Vi har exempelvis själva letat efter samarbeten genom att söka på en viss tjänst på Instagram och Facebook. Därefter har vi tagit kontakt med dem vi ansåg vara mest intressanta. Därför anser vi att synligheten i grupperna på sociala medier är viktiga för att få nya leads och samarbeten.

 

Hur ska du använda hashtags?

 

Något som vi ser väldigt ofta är inlägg med för stora hashtags grupper. I större grupper har ditt inlägg en större chans att försvinna i det stora flödet. Om ni ska få en bra organisk spridning är det bättre att dela upp dem i 4 till 5 st olika storleksgrupper.

 

1 superliten grupp 100

1 liten grupp 1000 k

1 mellan stor 5000 k

1 stor grupp 100 000 k

1 Gigantisk 5 000 000 k

Digital marknadsföring-Fokus på Hashtags
Digital marknadsföring-Fokus på Hashtags

 

Eftersom ditt inlägg knappt hinner synas i de gigantiska grupperna är det viktigt att de får synas i de lite mindre grupperna. En kombination av alla dessa ger en bra organisk räckvidd. Nischa dina hashtags så hårt det bara går, detta för att nå din exakta målgrupp. Exkludera istället för att inkludera.

 

Vi tipsar dig om 9 st olika hashtags-generatorverktyg som du kan prova på!

 

HashtagsForLikes

Sistrix

All Hashtag

Instavast

Photerloo

Seekmetrics

Ingramer

Kicksta

BigBangram

 

Sociala mediepaket – Vi hjälper dig med sociala medier

Rådgivning 60 min

Vi lär känna ditt företag och tipsar om hur du kan nå ut till nya kunder och skapa värde för dina befintliga genom ditt innehåll på sociala medier.

 

  • Vi konkretiserar vilka kanaler du bör synas i och hur du kan dela med dig av din expertis inom ditt område för att få ditt företag att verka trovärdigt och pålitligt.
  • Vilken typ av innehåll behöver du? Vi tipsar om vilket innehåll som passar bäst för just din målgrupp. Vi har kompetens av innehållsskapande till alla olika digitala kanaler, du väljer själv hur du vill nyttja den genom att berätta vilka delar du behöver hjälp med och vilka delar du har koll på.

950:- Pris gäller ex moms.

 

Boka