Attends

Uppdrag

Attends kom till TROSS med behovet att nå och rekrytera nya medarbetare till sin enhet i Aneby. Projektet genomfördes i stegen behovsanalys, idéframtagning, filmproduktion, löpande strategisk hjälp och uppföljning. Vi började med att göra en grundlig behovsanalys för att sätta oss in i vilken målgrupp de önskade nå. Tillsammans med bolagets HR-ansvariga gjorde vi sedan en plan för hur vi på ett strategiskt effektivt sätt skulle uppfylla kommunikationsmålen.

Resultat

Vi kom gemensamt fram till att ett antal kanalanpassade filmer med strategiska kampanjer i sociala medier skulle vara ett bra alternativ. I manuset valde vi att lyfta en helhetsbild av hur livet som anställd på Attends kan fungera, där t ex skiftarbete skapar fördelar med sammanhängande ledighet som skapar möjligheter för fritidsintressen.

Vi producerade därefter ett antal filmer som beskriver Attends arbetsgivarerbjudande med hjälp av berättelser från de anställda och bilder från den tilltalande och inspirerande arbetsmiljön som erbjuds. Filmernas längd och bildformat anpassades efter kanal.

Kan vi hjälpa dig med employer branding?

Boka ett möte med oss så berättar vi mer!

Kontakt