Rörets

Uppdrag

Rörets ville lyfta sin position i googles sökresultat genom att uppdatera Rörets.se och göra den mer SEO-anpassad. Bolaget inledde därför ett samarbete med TROSS och tillsammans skapades en framgångsrik strategi.

Rörets har byggt husinredning med fokus på torkställningar och strykbord sedan 1943.

Resultat

Resultatet blev en SEO-anpassad hemsida med betydligt större synlighet och besökskvot.

Kundutlåtande

”Under vårt samarbete kring SEO har våra organiska besökare ökat med 54% jämfört mot samma period förra året. Med alla kanalerna inräknat med Google Ads och Facebook så har trafiken på vår webbplats ökat med 209%. Vi har en nära kontakt genom hela projektet som pågår löpande. Vi jobbar med texter och strukturer på webbsidan samt olika strategier.

TROSS visade från första stund en stor kunskap gällande projektet, var lyhörda för vad vi önskade och hade konkurrenskraftiga priser. Jag rekommenderar absolut TROSS som leverantör p.g.a. ovan nämnda punkter, snabba återkopplingar och kunniga medarbetare. Dessutom har de genom hela projektet visat förståelse för vad som gäller i vår bransch och aktivt jobbat för vårt önskade resultat.”

Cecilia Adolfsson
Marketing Coordinator – Rörets Industrier