Ska vi som företag använda Instagram Stories? 

Så maximerar ni kundengagemanget med instagram Stories 

Instagrams Stories fortsätter att öka i popularitet, vilket gör det till ett utmärkt verktyg för att nå ut till din målgrupp. Oavsett om du vill lyfta nya produkter, erbjudanden eller ett evenemang så finns det mycket potential. Om du använder IG på rätt sätt vill säga. Många varumärken delar sina postade inlägg i sina Stories, något som flertalet användare av instagram inte är så förtjusta i, enligt Instagram själva.

Genom Instagram Stories kan ni fånga era mottagares uppmärksamhet på ett kreativt och lekfullt sätt. Trots att man inte har samma möjlighet till interaktioner genom likes och kommentarer på Stories så erbjuder den andra sätt att integrera med användare. Med de olika funktionerna kan ni däremot interagera med era följare och kunder genom bland annat omröstningar, frågestunder, quiz och nedräkningar exempelvis ett släpp av en ny kollektion eller en butiksöppning.  

I era Instagram stories lämpar sig även annat innehåll, bland annat kan ni använda funktionen för att berätta ert förtags historia, dela utbildande råd , instruktioner relaterade till din industri samt visa dagliga händelser och rutiner. Andra fördelar med formatet är att ni kan nyttja fullskärmsformatet och lägga in texter som uppmanar kunden till handling direkt på bilden/filmen.

Lär mer på https://www.socialmediatoday.com/news/comparative-case-study-tests-results-of-tiktok-vs-instagram-reels-ads-info/610017/